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200 Dias Movendo Média De Tata Motores


Tata Hexa SUV Lançamento em 18 de janeiro de 2017 TVC Lançado 09 de janeiro de 2017 O Hexa SUV foi revelado pela Tata Motors no Salão Automóvel de Genebra de 2016. O Hexa é um modelo totalmente novo que o 8217 obteve um estilo cruzado, mas hardware adequado para excursões fora de estrada suaves. O novo lançamento da Tata Hexa ocorrerá em 18 de janeiro de 2017. Nossas fontes nos informam que o preço da Tata Hexa na Índia estará na faixa Rs 12-18 lakh. Em tal ponto de preço, a Hexa acabará por rivalizar com o Mahindra XUV500. Test Drives da nova Hexa já começou em concessionárias Tata autorizadas. CLIQUE AQUI para TATA Hexa Test Drive Review. Além disso, leia sobre o novo preço da Tata Hexa 2016, detalhes de lançamento da Índia, especificações e quilometragem. A Tata possui uma série de novos lançamentos alinhados ao mercado indiano. Estes incluem o SUV compacto Hexa, Kite 5 e Nexon. A Hexa será o primeiro desses novos lançamentos. O preço da Tata Hexa deve tornar o modelo Tata mais caro ao redor. O lançamento do Hexa será seguido pelo Kite 5 e o Nexon em 2017. Você pode verificar o novo Hexa no Hexa Experience Center, recentemente lançado. Tata Hexa Índia TVC Tata Hexa Índia Data de Lançamento Data de Lançamento de Tata Hexa O lançamento da Tata Hexa acontecerá em 18 de janeiro de 2017. Já foram realizadas unidades de teste de mídia da Hexa. Além disso, as reservas da Tata Hexa estão agora abertas com entregas que provavelmente começarão no final de janeiro de 2017. A Hexa será um rival direto para o Mahindra XUV500 e Toyota Innova Crysta. É altamente provável que a Hexa se torne a próxima grande coisa da Tata Motors. A Hexa estava em exibição na Auto Expo 2016. Encantava os espectadores com seu estilo robusto e masculino. Por isso, o fabricante parece ter conseguido certo com a Hexa. Não fique surpreso ao ver o Hexa dar um tempo difícil ao Mahindra XUV500. A Hexa também competirá com o Toyota Innova Crysta. O Crysta, no entanto, será uma oferta mais cara e é um MPV. Por outro lado, o Hexa é um cronômetro MPV-SUV. Outro possível rival poderia ser o Honda BR-V. Embora muito menor e de um segmento abaixo do BR-V, também é um cronômetro MPV-SUV. Leia mais para Tata Hexa Price. Preço Tata Hexa na Índia Tata Hexa XE 42 MT Nota: todas as guias acima serão oferecidas nas configurações de 6 lugares e 7 lugares. Observado acima é a lista de preços Tata Hexa esperada. O preço Tata Hexa será mais do que o Safari Storme. No entanto, seu preço será em torno do XUV500, mas menos do que o Innova Crysta. De acordo com fontes confiáveis, a Hexa tem um preço inicial de aproximadamente Rs. 12,00 lakh (ex-showroom). Se lançado a este preço, a Hexa será uma proposta de valor para o dinheiro. As reservas para a Hexa já estão abertas e Tata afirma que a Hexa recebeu cerca de 250 reservas em apenas alguns dias. Aqui, um olhar para os principais rivais da Hexa e seus preços 8211 Tata Safari Storme Rs. 12.0-18.03 lakh Rs. 9,99-14.60 lakh Rs. 10.51-15.36 lakh Toyota Innova Crysta Renault Lodgy Stepway Rs. 13,73-20,93 lakh Rs. 8.88-13.04 lakh Rs. 9.44-11.27 lakh A Hexa poderia custar um pouco menos que o XUV500. Também custará menos do que o Innova Crysta. No entanto, será um pouco mais caro do que o Safari Storme. Como é o caso da maioria dos produtos Tata, ele alcançará uma alta pontuação no valor para o dinheiro. As versões alimentadas a gasolina do BR-V serão mais baratas. Kilometragem da Tata Hexa Esperamos que a Hexa tenha uma maior quilometragem média do que o Safari Storme. Isso significa que a Hexa poderia oferecer uma milhagem de 12 KMPL na cidade e cerca de 15 KMPL na rodovia. Tata Hexa Especificações Comprimento x Largura x Altura 4788 x 1903 x 1791 mm Tipo e tamanho da roda Tipo de motor Deslocamento 2.2 litros Varicor Diesel Varicor 400 Diesel 5 Velocidades Manual 6 velocidades Manual e 6 velocidades Auto 12-15 KMPL (estimado) Condicionador de ar de quatro rodas Controle de clima automático Controle de áudio de direção Observado acima são as especificações oficiais da Tata Hexa. O motor da Tata Hexa é o conhecido motor Diesel de 2,2 litros. Ele está disponível em duas formas 8211 VARICOR 320 e VARICOR 400. O motor mais potente produz 154 cv e 400 Nm. O VARICOR 320 oferece 149 BHP e 320 Nm. Esses motores também usam o Tata Safari Storme. Os principais modelos da Hexa estarão disponíveis com uma transmissão automática de 6 velocidades ou uma transmissão automática de 6 velocidades. Um sistema de tração nas quatro rodas estará disponível na variante topo de gama. Tata Hexa Dimensões Em termos de dimensões, a nova Tata Hexa tem 4.788 mm de comprimento, 1.903 mm de largura e 1.791 mm de altura. Tem uma distância entre eixos de 2.850 mm. Isso se traduz em um monte de espaço na cabine. O Hexa tem uma distância ao solo de 200 mm. Tem uma capacidade de depósito de combustível de 60 litros. Tata Hexa Características Projector Headlamps Applique cromado na grade do radiador MID para a consola do instrumento Sistema de infotainment Touchscreen Jantes de liga leve de 19 polegadas Faux Skid Plate Farolins traseiros superiores Tubulações de escape duplas Estofado de couro superior 10-Speaker Sistema de áudio JBL Volante de couro rolado All Wheel Drive by Borg Warner Modos de condução Iluminação ambiental para controle de aplicativo ConnectNext da cabine Esses recursos farão do Hexa o carro mais carregado em sua faixa de preço. Características como o sistema de áudio JBL de 10 altifalantes e os modos Super Driving fazem com que a Hexa se destaque. O Hexa chega bem mesmo na frente de segurança. Tata Hexa Características de segurança Seis airbags Sistema de travagem antibloqueio (ABS) Distribuição eletrônica de força de freio Frenagem eletrônica Preenchimento de controle de tração Imobilizador do motor Sensores de estacionamento traseiros Câmera de estacionamento traseira com diretrizes ativas Tata Hexa Design Review 8211 Exterior Ok, there8217s uma ligeira semelhança com Aria, mas Tata fez o suficiente para dar ao carro sua própria identidade única. Na frente, o novo capot é muito mais liso e apresenta um design de concha de casca. Os faróis são sofisticados e a grelha com sua ampla inserção de cromo faz o suficiente para mascarar as semelhanças. O pára-choque é o principal destaque aqui, que possui uma grande barragem de ar inferior com superfícies de alumínio escovado. A carcaça da lâmpada de neblina nervosa e musculosa apresenta luzes diurnas de diodo emissor de luz resultando em uma frente muito atraente. Enquanto Tata insiste que a Hexa é um modelo totalmente novo, a maioria das semelhanças com a Aria no perfil lateral. No entanto, a Hexa apresenta um revestimento de plástico para os arcos das rodas. Curiosamente, o revestimento apresenta um Range Rover Evoque como curvatura na curva que poderia ser uma dica para um maior envolvimento dos engenheiros da Land Rover. A parte traseira foi completamente refeita. Ele agora possui Volkswagen horizontal como lâmpadas traseiras, adicionando uma dose de caráter tão necessária para a extremidade traseira, assim como os escapamentos duplos, a placa de falso falso terminou em alumínio escovado, pilar apagado, etc. Tata Hexa Revisão do Design de Interiores A Tata Hexa Apresenta interiores totalmente pretos e pode-se ver claramente as dicas dos painéis Zest e Bolt8217s dentro. O console central possui uma tela sensível ao toque com o preto do piano e o tema angular geral funciona bastante bem. O volante foi levantado diretamente do Zest com controles de áudio e telefone e terminou em preto com acentos de prata. O conceito apresentado em Genebra incluiu uma configuração de seis lugares com assentos de capitão para a linha do meio. Existem tomadas de energia de 12V e saídas de CA para passageiros de segunda e terceira filas. O telhado forrado de cubículo do Aria foi abandonado em favor de um telhado muito alisado de tecido. A segurança do ocupante é assegurada pelos 6 airbags a bordo, controle eletrônico de estabilidade, faróis automáticos de feixe de projetor e limpadores de detecção de chuva. O design da versão de produção da Hexa não é uma grande saída do conceito, com base no que foi exibido na Auto Expo. E se isso acontecer, o Hexa certamente será um cruzamento muito bonito. É provável que agite bastante um pouco no espaço de 10-15 lacs. Tata claramente deu um grande salto em frente com o conceito Hexa. Isto está em continuação com o que fez com o Zest e Bolt. Será interessante ver como eles posicionam o veículo e como será o preço. O SUV Tata Hexa é outro prospecto promissor da Tata Motors e, esperamos, será muito melhor do que o Aria. Veja este espaço para mais. Tata Hexa Color Options Tata está oferecendo a Hexa em cinco tons de tinta, incluindo Tungsten Silver Arizona Blue Sky Grey Platinum Silver Pearl White Tata Hexa Motor e transmissão O cronômetro próximo da Tata8217s estará disponível com o motor diesel Varicor 400 de 2,2 litros. Já vimos esse motor no Safari Storme. Esta unidade faz 156 cv de potência máxima e um torque máximo de 400 Nm. Um manual de seis velocidades será oferecido como a opção de transmissão padrão. Haverá também uma opção de transmissão automática de 6 velocidades em oferta. O Tata Hexa também receberá uma configuração de All Wheel Drive, juntamente com 8216Super Driving Modes8217. Looks amp Styling Características internas Potente motor Wide Network de serviço Susceptível Qualidade de construção Média de quilometragem de combustível Tata Hexa Walk-around Review Video Fique atento ao carro Blog Índia para mais preço Tata Hexa e detalhes de lançamento da Índia. Além disso, o que você acha que o preço da Tata Hexa na Índia deve ser? Deixe-nos saber comentando abaixo. Espero que você tenha verificado o nosso Tata Hexa Test Drive Review. O novo 2015 TATA Hexa parece semelhante RANGE ROVER EVOQUE, mas a Hexa é de 6 lugares e é mais longa do que RANGE ROVER EVOQUE. Mas eu gosto dos dois carros neste tempo TATA HEXA vencer as vendas mais do que mahendra xuv500 com aparência sábia e sábio. Em características, mahendra é o líder da raça. 8230 o Aria e as primeiras impressões sugerem que eles fizeram um trabalho decente que você pode ler aqui. Mas o comprador indiano médio amadureceu o suficiente para entender o quão capaz o carro é realmente ou é 8230 8230 está sendo especulado que o design do Tata Q501 será fortemente inspirado pelo novo conceito da Hexa que a Tata Motors revelou recentemente neste ano. . O novo Hexa 8230 I meed carro para empréstimo 8230 Tata Hexa 8230 8230 A Aria nunca realmente decolou apesar de ser um produto muito competente. Isso enviou os engenheiros da Tata8217s de volta ao quadro de desenho e eles agora apresentaram o Hexa. Essencialmente, uma versão altamente retrabalhada do Aria, a Hexa obtém mais um exterior de mancais, que agora é mais SUV, novos interiores de melhor qualidade e um mecanismo atualizado. Ele tirará energia da unidade Safari8217s Varicor 400 Diesel acoplada a um Manual de 6 velocidades ou a um Auto de 6 velocidades. Além disso, como o Aria, haverá um sistema AWD opcional. A Hexa será o segundo novo produto Tata que será lançado este ano. O primeiro a ser o Tiago. O Hexa, sendo um cronômetro SUV-MPV, assumirá o Mahindra XUV500, Toyota Innova e a Honda BR-V. (Leia mais.) 8230 1. O recurso telhado do sol deve ser considerado. 2. Deve mudar o design da lâmpada da cabeça, não como aria. Storme é atraente. 3. Por que não 4 x 4 auto-transmissão 4. Plásticos interiores a serem refinados. 5. Dê uma sensação de avião no avião. 8230 TATA HEXA 8230 Interior de tata hexa..i não como bcs toyota inova crysta ka jo interior hai..vo bahut inteligente hai ... mais do que tata hexa..amp volta janela de ziguezague design de tata hexa eu não gosto ... melhoria de plano Em it8230but carro parece muito inteligente mais do que campare para toyota innova crysta .. 8230 Tata Hexa 8230 TATA Hexa é o melhor SUV em comparação com Innova crysta, Mahindra XUV 5oo e outros suv8217s. Tem uma característica muito boa, ou seja, ESP (programa de estabilidade eletrônico) que não é mencionado acima. É muito suave para dirigir do que outros suv8217s. As pessoas não se atrevem o suficiente para que os veículos rata pensem que, depois de um ano, o som estridente começará e o motor ganhará mais de um km de lakh. Onde, os gadgets eletrônicos, aparência, design, nenhum corpo pode bater e parece inteligente, a Hexa é excelente e se o preço for inferior a 15 falta para o topo, será super dooper hit. Espero que você esclareça as dúvidas ou impressões erradas que muitos tenham sobre os veículos tata. Deixe carros estrangeiros agora é um momento para votar em um incrível carro indiano na forma de hexa. Uau que carro. O que é o procedimento de empréstimo para comprar este carro O PREÇO DEVE SER 16 LAKHS MÁXIMO PARA O TOP END, SOMENTE QUE AS PESSOAS CONSIDERARÃO TATA. OUTRA VEZ TOYOTA, NISSAN, RENAULT, CHEVROLET SÃO MUITAS MELHOR PARA FUNCIONAR LONGO. Apenas Tata hexa varia entre 12 a 14 lakhs muito melhor. Outro sábio vai para Toyota crysta 8230 Tata Xenon Yodha Pickup truck se torna o primeiro produto Tata para 2017. O lançamento da tão esperada Hexa, em 18 de janeiro, seguirá a introdução de O Xenon Yodha. O novo Xenon Yodha foi 8230 desejo e reza que hexa se tornará melhor do que produzir produtos da Índia e tudo de melhor. O ponto de preço seria o ponto de interrupção da Tata Hexa, se o preço na primeira rodada de entrega não atender à expectativa do cliente seria um esforço no corredor. O preço precisa diminuir todos os concorrentes, com o tipo de descontos que acontecem com a concorrência muito importante para ser 10 abaixo do amplificador XUV 15 a 20 abaixo da Innova. Isso proporcionaria uma entrada agressiva no segmento. Certifique-se de que o aumento de preços possa ser configurado gradualmente. DEIXE UMA RESPOSTA Cancelar resposta O Tata Hexa será lançado no início de 2017. O que você gostaria: 8226 Smart profile amp presença substancial. Qualidade de tinta de amplificação sólida também 8226 Espaços espaçosos, de alta qualidade e confortáveis. Mesmo a terceira fila é bastante utilizável O 8226 AT de 6 velocidades é um amplificador suave e competente. Aproximadamente acasalado com o 2.2L diesel 8226 Excelente qualidade de passeio. Confortável sobre qualquer tipo de estrada 8226 Características como modos de condução selecionáveis, limpadores de amplificador de faróis automáticos, desbloqueio de ORVM. 8226 Awesome sistema de áudio JBL de 10 altifalantes. A qualidade do som é fantástica 8226 O kit de segurança Topnotch inclui 6 airbags, ESP, TC, ABS, EBD, controle de descida de suspensão de colmo, etc. 8226 AWD com feitiço eletrônico amplificador 200 mm de distância ao solo 8226 Variante automática indisponível com AWD, amplificador ESP modos super drive 8226 Itens essenciais faltantes (ajuste de alcance de direção, entrada de entrada de entrada de tecla inteligente, IRVM de atenuação automática). 8226 O acesso à 3ª linha é defeituoso na versão do assento do capitão (6 lugares) 8226 Direção pesada (baixas velocidades), mudança de MT de longa viagem, grande O amplificador de amplitude e o raio de giro são irritantes na cidade. 8226 Gordo. 2.280 kg. A concorrência é 400 kg isqueiro 8226 Preocupações com problemas negativos Amp. Confiabilidade a longo prazo 8226 O serviço pós-venda da Tatas continua a ser uma falha. Esta revisão foi compilada conjuntamente com o Vid6639. Graças a ele pelas observações de especialistas amplo fotografia Última edição por GTO. 21 de novembro de 2016 às 22:17. Os seguintes 96 BHPians agradecem a Aditya por esta útil publicação: 21 de novembro de 2016, 19:59 Agradecido: 18,528 Times Ultimamente editado por GTO. 21 de novembro de 2016 às 22:25. Os seguintes 29 BHPians agradecem a Aditya por esta útil publicação: 21 de novembro de 2016, 19:59 Agradecido: 18,528 Times Sim, isso é exatamente o que é o Hexa. Por sua vez, o Aria era um MPV brilhante, mas quanto menos falava sobre seus preços, melhor. O carro bombardeou no lançamento e nunca foi recuperado. Venha 2016 e a Aria volte. Com melhorias significativas. Agora é melhor olhar, tem interiores mais agradáveis, vem com mais kit, possui melhorias de modas de moda, mesmo com um novo nome. O mercado mudou de como eram as coisas em 2010, quando o Aria foi lançado. A Tata definitivamente teria sido encorajada pelo sucesso do amplificador XUV500 Innova (apesar do seu preço cada vez maior). Nada estava errado com a Aria como um produto, todos sabiam. Assim, o que era necessário para o Take 2 era um posicionamento mais inteligente, uma identidade distinta e atualizar o carro com as expectativas atuais do cliente. Ainda não podemos comentar sobre o preço, mas Tata conseguiu definitivamente os últimos 2 pontos. Em março de 2015, o Salão do Automóvel de Genebra, a empresa apresentou o conceito Hexa. Tata então passou a mostrar o Hexa na 2016 Auto Expo. O carro universalmente recebeu comentários positivos, o interesse em torno dele foi inacreditável. Esse segmento da Auto Expo já cruzou 10 vistas lakh no Team-BHP. A Hexa usa a mesma plataforma X2 hidroformada que o Aria (atualizado atualizado o Safari Storme), mas seu interior exterior e interior ajustado, melhorado cosmeticamente, torna-o significativamente mais visualmente atraente do que o carro original . Sob o capô é o mesmo Turbo-diesel 2.2L VARICOR 400 como o VARICOR Storm 400. Como o Storme, a Hexa obtém uma transmissão manual de 6 velocidades, o que é novo, é o AT opcional de 6 velocidades. Além disso, o veículo está equipado com características como faróis automáticos, limpadores automáticos, 4 modos de condução e um sistema de infotainment de tela sensível ao toque JBL de 10 toques, entre outros. Na frente de segurança, a Hexa obtém 6 airbags (frente, lado e cortina), ESP, ABS com EBD, controle de retenção de colina e controle de descida de colina. Só esperamos que Tata mantenha o preço real (uma vez mordido, duas vezes tímido). Na unidade de mídia em Hyderabad, o amplificador Vid6639 disse enfaticamente a Tata para manter o posicionamento do XUV500 em mente, e NÃO o Innova Crystas. O nome Hexa significa 6 - um reflexo do número de assentos neste UV. Aqueles que procuram sete cadeiras não devem se preocupar, há uma versão de 7 lugares também. O crossover tem 4,788 mm de comprimento, 1,903 mm de largura e 1,791 mm de altura. Isso o torna 8 mm mais largo e 11 mm mais alto do que o Aria. No entanto, sua distância entre eixos e a distância ao solo permanecem idênticas ao veículo antigo a 2.850 mm e 200 mm, respectivamente. O novo estilo faz o Hexa parecer mais SUVish do que o Aria, como camionete. Ele usa a linguagem de design do Impacto da empresa e, por toda parte, o aspecto arredondado do carro antigo desapareceu. Ainda assim, de certos ângulos (especialmente o lado), não há como escapar da Aria van origins. O capô é mais liso, há um spoiler traseiro montado no telhado e um revestimento de plástico que corre ao longo da roda arcos laterais dando a Hexa um olhar acidentado. Os faróis de fumo de fumaça dupla são novos, enquanto as lâmpadas de cauda da árvore de Natal (felizmente) abriram caminho para unidades LED mais modernas. Outras mudanças incluem uma grelha de malha contemporânea com uma grande barragem de ar, novos pára-choques, luzes diurnas LED e enormes rodas de liga leve de 19 polegadas. Chegando ao trabalho de pintura e ajuste o acabamento do amplificador, é o melhor que vimos em um veículo Tata até a data. Este carro se sente premium, e se sente substancial. As lacunas do painel são consistentes no geral. Sim, ao redor do capô de concha, eles são bastante largos, mas ainda são consistentes. Mesmo o revestimento de plástico parece uma parte do corpo dos carros (e não como algo adicionado mais tarde). O Hexa está bem construído e solidamente montado. O custo dessa solidez é a enorme vaca sagrada de peso 2.280 kg. Como todos sabemos, o peso penaliza a eficiência de combustível do amplificador de desempenho. Certamente um rosto maduro. O Hexa parece muito mais SUVish da frente do que o Aria. Uma grade preta de piano, grande represa de ar, LED DRLs e seu tamanho trazem cargas de presença na estrada. O capô de concha parece um amplificador limpo, os pneus largos dão uma postura plantada: o traseiro vê muitas mudanças, tornando-o muito mais interessante do que o Arias bland derrire (imagem de referência). Agradeço a Deus que as luzes traseiras do estilo árvore de xadrez tenham desaparecido. Luminárias de LED, muitos canos de cauda de aço cromado: visto do lado, a semelhança com o Aria é aparente. Ainda assim, as rodas maiores e o revestimento do corpo ajudam a fazer com que ele pareça mais com bastonada. O design é proporcional, enquanto o anteiro dianteiro traseiro não é longo demais: este é indiscutivelmente o melhor ângulo para ver a Hexa. Ele mede 4,788 mm de comprimento (mais do que XUV500 amp Innova), 1,903 mm de largura e 1,791 mm de altura (Base de roda 2,850 mm): você pode ver todas as luzes em ação. Os feixes de raios de baixa intensidade são ambos halogéneos comuns (a Innova oferece feixe de luz LED). Os faróis têm uma característica de seguimento para casa, o que permite que eles sejam ligados pressionando um botão na chave: Foglamps com uma tira DRL acima (link para imagem com DRLs). Não perca o padrão hexagonal na moldura de plástico, e como esta parte do pára-choque é preta para combinar o revestimento do corpo. Pequenos toques como estes melhoram muito o atrativo visual: os faróis sobressaem do lado do capô. Veja como a faixa preta do piano da grelha continua no topo do farol: a grelha negra para piano apresenta um novo logotipo quotTquot 3D, um padrão de design hexagonal e uma linha de quotumanidade acentuada com cromo abaixo. Nós geralmente não gostamos de cromo, mas estamos de acordo com sua aplicação de bom gosto aqui. Nesta imagem, você pode ver claramente a corcunda sutil no centro do capô: o pára-choques abriga uma grande barragem de ar. Nesta sombra do corpo, a placa de desgaste parece quase a cor do corpo (um pouco mais escura). No carro azul, no entanto, destaca-se (imagem de referência): o beading preto ao redor do pára-brisa no Aria estava solto. Aqui, ele tem o mesmo design, mas é ajustado sem lacunas. Sente-se nivelado com o pára-brisa: estilo de limpador de pára-brisa borboleta transportado da Aria. Nenhuma tentativa foi feita para ocultar os eixos do limpador ou as unidades de lavagem: as variantes AWD obtêm um emblema 4x4 no pára-choque esquerdo (as variantes 2WD não recebem nenhum badging). 4x4 soa mais frio, mas o bading AWD seria mais preciso: os espelhos da asa são transportados da Aria. Eles vêm com intermitentes integrados e são elétrica dobráveis. Infelizmente, nenhum auto-dobramento no bloqueio do amplificador desbloqueio do carro (como poderia Tata perder uma característica tão útil). Seu design é sedan, como geralmente vemos ORVMs mais altas em UVs: alça de porta colorida com uma inserção de cromo elegante. Ambas as portas da frente recebem os porta-chaves. Nenhuma entrada de smartkey de sensores de solicitação. Estou chocado que a entrada passiva sem chave está faltando em um veículo premium. Alguém da Tata adora 5 projetos de inspiração de raio (nós também fazemos) - veja as margens da Aria aqui. As rodas de ligas de 19 polegadas (provenientes da Indonésia) foram transferidas da demo mostrada na Exposição Automática 2016. Os pneus Wanderer da seção 23555 são projetados pela MRF especificamente para a Hexa. Ficamos extremamente infelizes com o tamanho da borda 19quot. Além da estética, não há nenhuma vantagem real para um UV. As rodas grandes que os pneus laterais mais curtos são propensos a danos em nossas estradas com pothole-ridden (Innova proprietários Crysta já estão enfrentando problemas com 17s). Além disso, a qualidade de passeio sofre os pneus amp 19quot será muito mais caro para substituir também. IMHO, UVs deve ter um tamanho máximo de roda de 16 polegadas, combinado com um pneu de parede alta. Nesta imagem, você pode ver o disco de freio traseiro de 206 mm: os arcos da roda acamada obtêm revestimento de plástico preto, emprestando a Hexa uma aparência robusta. O revestimento deveria ter um meio círculo perfeito sobre o arco da roda, que a protrusão retangular na borda superior se mostra como um polegar dolorido (também está no arco da roda traseira): Os pilares D do B, C amp são enegrecidos para dar uma quotflagem Efeito do telhado. Grande área de vidro permite muita luz na cabine. A tira de cromo fino corre ao longo da linha da janela: o telhado é com nervuras para uma melhor rigidez (do pilar B para trás). Os trilhos de telhado são uma nova adição (que estava lá na Aria). Eles são firmemente conectados, são sensíveis ao amplificador. Em um carro com aspirações premium, um teto solar é conspícuo por sua ausência (XUV500 o possui): Arruela traseira está alojada no spoiler montado no telhado. A integração poderia ter sido melhor (esteticamente). Ele dispara dois jatos de água: lâmpadas de encosto envolventes LED da Coréia do Sul. A tira vermelha na parte superior é acesa quando as luzes do piloto são iniciadas (como mostrado nesta imagem): Ao contrário da aplicação de cromo de bom gosto na parte da frente, achamos que este enfeite de cromo espesso é extremamente habilidoso. É excessivo. Deveria ter sido deixado como um acessório de revendedor para que aqueles de nós que gostem dele não tenham que viver com o brilho: a câmera de reversão é colocada aqui. Mal integrado, contudo, vimos melhor. Não entendo por que a sua habitação tem que ser tão grande. Claro, parece uma idéia tardia: o pára-choque traseiro tem uma skidplate proeminente e abriga 4 sensores de estacionamento. Junto com a câmera reversa, estes são essenciais, pois o Hexa é um veículo longo. As pontas de exaustão parecem muito carnudas. Melhor ainda, você consegue um de cada lado (do jeito que gostamos): o pesadelo cromado continua na parte traseira. Como se aquela garninha gawdy fosse suficiente, ela ainda mais chrome no topo do pára-choque traseiro. Muito chamativo, muito insípido: Spare é uma roda de liga leve - transportada abaixo do corpo. 5-link rígido eixo bobina mola traseira. 200 mm de distância ao solo é excelente: as portas dianteiras da Hexa abrem e fecham em uma ação de triplo. Enquanto eles não são muito pesados, eles se sentem suficientemente sólidos. As portas requerem alguma força para fechar, mas eles não têm esse baqueamento europeu. Entrar ou sair do carro não é difícil como SUVs de corpo-a-corpo alto (por exemplo, Fortuner). Não é um veículo baixo, mas não é muito alto também (os idosos terão que fazer um esforço, porém). O teto alto ajuda também. O Hexa obtém interiores totalmente negros, nos sentimos bege deveria ter sido uma opção para quem gosta disso. Por outro lado, esta sombra escura ajudará os interiores a envelhecer bem e mantê-los de parecer sujos ou mucky ao longo dos anos. Os pilares e o forro do telhado são cinza esbranquiçado, e a grande área de vidro garante que uma quantidade saudável de luz entre na cabine. A largura das cabines garante que os ocupantes do assento dianteiro não se sintam muito próximos uns dos outros. O design de interiores é muito diferente do Aria8217s. It8217s verdadeiramente o melhor visto ainda em um carro Tata. Há inserções de cromo fumado, alumínio escovado e preto de piano em vários locais no painel, fascia central e portas, isso ajuda a adicionar algum personagem. A iluminação ambiental também foi fornecida para melhorar a sensação de cabine. O painel de instrumentos é funcional e muito bem colocado em conjunto com o bom acabamento do amplificador em geral. Soft materiais de toque são usados ​​na superfície da frente. Os interruptores também se sentem duráveis. Se você olhar duro, há algumas bordas rugosas abaixo do painel, mas não é provável que toque ou veja essas peças. O painel de instrumentos preto com cromo defumado e inserções de alumínio escovado parece ser bom e está bem definido. Os controles são fáceis de alcançar. A posição de condução de alto perched dá-lhe uma visão comandante da estrada à frente: direção de couro com contornos de polegar e inserções de prata. O estilo é muito semelhante ao Zests (imagem de referência). Botões nos raios finalizam no piano preto. Bigpad não é difícil de alcançar, e é fácil de pressionar. O único problema aqui é que a direção está muito longe do assento do driver8217s. Isso afetará especialmente aqueles que se sentar com o assento empurrado para trás ou preferem uma posição de condução descontraída (como Vid6639): botões de rejeição de chamada de amplificador de áudio montados à esquerda. O botão Nifty mute é fornecido (muitos fabricantes perdem isso): em um carro bem equipado, este é um grande erro da Tata. A direção é ajustável somente para a altura Considerando a dificuldade de alcançar a direção, o ajuste telescópico será faltado: conjunto de instrumentos liso com uma borda cromada defumada e cor MID. Muito melhor do que o Arias (imagem de referência). Feliz por ver que não existem fórmulas feias: gráficos agradáveis ​​3.5quot MID tem um indicador de combustível digital, indicador de temperatura do motor digital, dois medidores de viagem, economia de combustível de amplo amplificador instantâneo, distância para vazio, tempo, temperatura externa e porta Aviso entreaberto (a porta específica é mostrada): outras características do MID incluem uma recomendação do amplificador do indicador de engrenagem, lembrete do serviço (tempo da distância) e exibição do modo de unidade codificado por cores. O modo automático regular é exibido em branco, modo esporte em vermelho (com homem de corrida na parte inferior) e modo manual em azul (com número de engrenagem). Em pé imóvel, pode-se deslocar o automático para a segunda marcha (útil quando se inicia em uma superfície escorregadia). O deslocamento do controle do controle negado é exibido sempre que o carro não executa seu comando downshift upshift. Isso é preferido em quase todos os outros carros que silenciosamente ignora seu comando. A última imagem mostra o aviso proeminente do cinto de segurança: na variante MT AWD, o MID mostra o modo de acionamento que está envolvido. Cada modo tem um código de cor 8211 branco para Auto, azul para conforto, vermelho para Dinâmico e amarelo para Rough Road. Um indicador de mudança também está presente: MID exibirá se uma porta particular ou o portão da cauda estiver aberto na tela cheia. Se uma das portas e o portão da cauda estiverem abertos, a porta é aberta, com o portão da cauda destacado em vermelho. Atenção ao detalhe não é apenas um Hexa desenhado aqui, mas mesmo o design da jante é semelhante ao atual carro: Stalks são ligeiramente texturizados, a qualidade do amplificador de plásticos é excelente (linhas de moldagem mal visíveis). A haste de luz é usada para navegar pelas funções do MID. Os sinais sonoros do indicador são de baixo volume e você pode realmente esquecer que o intermitente está ligado. O indicador de mudança de faixa triplo foi fornecido. Não perca os limpadores automáticos com ajuste de velocidade (pode lidar com chuvas de intensidade variável): O botão na ponta da haste do indicador é acessar as opções diferentes dos MIDs. Vid6639 percebeu que a orientação dos sinais 8220i8221 estava errada (Tata ficou chocada quando apontávamos isso): os respiradouros laterais têm cercado de alumínio escovado (de uma empresa alemã) e uma borda de cromo defumada. Há um pingo de cromo no ajustador também. Sim, você pode controlar o volume de ar. As aberturas horizontais levariam a uma melhor propagação do ar (vis a vis verticais): os controles do farol de estilo Euro, o nivelador de farol e o dimmer de luz de fundo são transferidos da Aria. Os faróis Autotoc são parte da lista de recursos: os porta-portas possuem plásticos de toque suave (fornecidos por um fornecedor dos EUA) no topo e no apoio de braços. Há uma inserção de couro também, acima do apoio de braço. A qualidade dos materiais utilizados é boa e não há bordas rugosas: o amplificador de janela ORVM controla aqui. Todas as janelas obtêm uma função de toque único, somente o driver recebe um toque. Todos os botões são iluminados em branco. O botão mais alto é para dobrar os espelhos das asas: as alças das portas cromadas são robustas. A porta Driver8217s pode ser destrancada puxando a alça da porta. Para desbloquear as outras portas, é preciso puxar o botão de desbloqueio (na parte superior do painel de portas) ou usar o botão de bloqueio central na fáscia central: os bloqueios da porta do estilo pull-up são cobertos por cromo escuro e possuem alças para garantir que seus dedos don8217t escorregar. O ajuste não é bom, e os botões se sentem soltos: o rodapé é largo, mas não dificulta a entrada de amplificador de entrada muito. As placas de desgaste da marca Hexa são padrão em todas as variantes: os assentos são brilhantes para se sentar e oferecem suporte de parte inferior da parte inferior da aba inferior muito boa. Eles são amplos o suficiente para acomodar usuários maiores. Tata diz que a Hexa possui assentos de espuma de densidade variável. Seja o que for, apenas funciona, o Headroom é saudável - no banco do passageiro, eu tinha o assento do Driver8217s é 8-way ajustável. A alavanca para ajustar a altura é robusta. Mesmo com o assento em sua posição mais alta, eu tinha 2 polegadas de espaço livre extra: Verifique a alavanca de ajuste lombar - suporte muito útil fornecido. O assento Driver8217s possui uma faixa de viagem saudável. Aqui em plena posição para a frente e todo o caminho para trás. Os motoristas altos caberão confortavelmente: olhe mais de perto o estofamento de couro perfurado e a costura branca dos assentos. Este é um estofamento de couro (isto é, couro falso) de Benecke-Kaliko: O apoio de braços central não ajustável é estranhamente moldado, pois o freio de mão seria impossível operar de outra forma, uma falha de design. This makes the armrest inconvenient for some drivers (co-driver will be able to use it better). The Aria had individual armrests that were waaaay more comfortable (reference image ): Thankfully, the AT variant gets a useful resting pedal. We love the practicality offered by black carpeting mats (as opposed to dirt-friendly light colours): ORVMs are wide, but could have been taller (again, theyre more sedan-like than MPV). That said, the mirrors offer a satisfactory view of the happenings behind. They have a demister (helpful in the monsoon): Reverse parking view for the driver. While the A amp D-pillars are thick, overall visibility is satisfactory. No major complaints here: Logically laid out center fascia. Looks elegant, thanks to the piano black amp chrome inserts. Whats seriously missing is a big rectangular storage spot for your phone Theres literally no place to park your smartphone If you have a smaller phone, it might fit in the single front cup-holder those with larger pieces will have to keep it in their pocket or the storage under the armrest. This will inconvenience Hexa owners on a daily basis: Air-con vents get a smoked chrome border. Rotating the air-volume controllers all the way to the side shuts them off completely. with a click : Buttons for the reverse parking sensor, hill descent control and central locking system are located below the infotainment system. These are of good quality amp the chrome border between them looks fab. What doesnt look nice are the blanks The parking sensor button switches off both - the sensors as well as the camera. When its orange light comes on, both are on. Normally, the orange light comes on when you engage reverse gear. If you press the button while the car is in any other gear, the camera shows the view at the back: Powerful climate control system has an adjustment range of 16 - 30 before hitting Lo and Hi at either end. Increments are in 0.5 degree levels. The blower is okay at levels 1 and 2, gets loud at levels 3 and 4 (surprisingly), very loud at levels 5 and 6 and at level 7, the noise is not going to be tolerable for long. Tata should have worked on making the blower operation quieter. The climate control buttons are rather low grade. System has an economy mode button (marked ECON) which reduces the usage of the compressor, thereby increasing fuel-economy. 12V power, Aux and USB sockets are placed at the bottom of the center fascia: AWD variants get a rotary knob to switch between the 8220Super Drive8221 modes. These are explained later in the driving post: Superb Even the passenger seat gets lumbar adjustment. Many cars costing twice as much dont offer this feature. Wife will be pleased. Airbag panel means no seat covers for this one: A look at the passenger footwell - narrower than youd expect in such a large vehicle. Intrusion from the floor hump restricts foot space: Wide gap between the B-pillar and seat means moving your legs in amp out is easy. The doors open wide in a two-stage action, while the seat is placed at a moderate height. Most people will find ingress amp egress to be easy ( elderly will have to make an effort though ): Like the front, the rear doorpad gets a brushed aluminium insert in the armrest and perforated leather above it. Yes, where you rest your hand, that surface is soft-touch plastic (again like the front): Both windows get retractable sunblinds - very, very useful as sunfilms are banned. These are smooth to operate amp sourced from a Korean company (same supplier as Jaguar). However, its hooks couldve been smaller less prominent: Ambient mood lighting is available on the mid amp top variants. Lamps are located below the armrests on each doorpad. There are eight colours to choose from - white, orange, red, purple, blue, cyan, bluish green and fluorescent green: 6-seater Hexa comes with captain seats in the middle row. They are extremely comfortable with excellent all-round support. Fore amp aft and seatback angle adjustments have been provided. These seats might accommodate one passenger less, but they blow the bench seat out of the water in terms of comfort: While there is more than enough knee room amp headroom for a six-footer, the rear seatbelt is located too far behind the seat. Even a taller occupant will find it a bit of a stretch to reach. The seatbelt height isnt very comfortable either: With the front seat adjusted to Vids seating position, he had Even if the front seat is in full back position, he had There is enough space to slide your feet under the front seat. The area where your shin would meet the seat is soft: Individual armrests are comfortable. way more so than the single unit seen in the front. They can be folded upwards when required: 7-seater version gets a 60:40 splitting seat. Legroom is impressive and a 6-footer can easily sit behind another one in the front: Bench seat is lower than the captain seats and doesnt offer the same level of support. It has a flat base and flat backrest as well. Headroom is good though: To recline or fold the seatback forward, one has to pull this strap. This will be particularly difficult for a person sitting on the seat, looking to recline it. A conventional adjustment lever on the side wouldve been preferred: Both second row seats (in the 60:40 split) have fore amp aft adjustment, although the travel range is terribly limited. The difference shown here is the max adjustment range: With the second row seat in full back position and the seatback reclined, space is impressive. Bade saheb can even sit with his legs crossed: Placed above the middle row is a console with two map lights, main lamp and 3-speed blower control (for the rear air-con vents). All interior lights go out with a theatre dimming effect: Rear windows roll down almost all the way. They are large and let a lot of sunlight into the cabin. Even with black interiors, no one will feel claustrophobic inside the Hexa: Air-con vents on the center console get individual direction adjusters, but a common air volume control knob. Dont miss the piano-black surround: Big floor hump can get intrusive inconvenient for the middle passenger. With the cupholders on the center console opened, things get worse. Its best for the 5th passenger to place his feet on either side of the floor hump: Last edited by GTO. 21st November 2016 at 21:44. Interior - 3rd Row In the 6-seater version, the best way to access the third row of seats is to walk into the second row and move from between the captain seats to the last row. Even Tata engineers told us the same Why While the captain seats flip forward, they dont do so far enough and the space to get into the third row (from the sides) is limited. That said, walking into the second row and then to the third row has its own set of problems. People will have to bend down quite a bit, while the high transmission tunnel makes matters more difficult. Easy for kids, doable for fit adults, not so for the unfit elderly: In the 7-seater version, the only way to access the third row is by folding the seatback of the second row forward and tumbling the seat via this lever located below the seats: The 60:40 splitting seats are fully tumbled in this image. Ingress amp egress are far easier than in the captain seat version. Still not effortless, yet like most other 7-seater UVs: While its easy to flip the left seat forward, it isnt so with the larger right seat, where the top of the seat hits the air-con console. Aria had the same problem (link to image ) - couldnt Tata have solved it in so many years Like in most 7-seaters, the third row of seats are the least comfortable in the Hexa. However, they are better than any of the UVs Ive experienced in the recent past. While they are placed rather low and under-thigh support is poor, I was able to sit here for an hour without complaining as Vid6639 drove through some pretty rough roads. The 3rd row is definitely useable. Coming to protection, while the seats have three-point seatbelts, the curtain airbags only stretch to the C-pillars, meaning that third row occupants arent protected by them. Third row seats are split in a 50:50 ratio. They are on the thinner side and offer less support than the other seats of the car. Cushioning is good by third row standards and they get soft amp adjustable headrests too, but theres no reclining function. The safety triangle is stored just below them - notice the blue cover. A black cover would be preferred as it would blend in (this one stands out): See what I mean Even a six-footer has enough headroom amp legroom. Middle-row passengers anyway have excessive legroom, hence they wont hesitate before moving their seat forward. The generous glass area allows a lot of light in: In the 6-seater, the seatbacks (of the second row) are scooped out, thereby releasing some more knee room for the third row dudes. Additionally, one can stretch out a leg between the captain seats: In the 7-seater, the third row isnt as nice as the 6-seater. For one, the benchs seatback is not scooped out (its flat). And the surface is hard too (refer to the next picture). You have to push the second row forward to be able to sit comfortably in the third row. Even then, because its a bench seat, you feel boxed in: Its best to move the second row forward - if you dont, your knees will touch the seatback. The surface is hard, making it uncomfortable for your knees: One has to be careful while putting the seat back into place from its tumbled position, so that it doesnt land on your feet. Warning sticker on the underside: A better view of the underside of the bench seat. The two grooves allow third row occupants to slide their feet under the seat Passengers in the third row can use this lever to tumble the captain seat forward. No help needed from others to get out: On the other hand, getting out of the third row in the 7-seater is a tedious process. Fold and tumble the second row seat forward by pulling this strap on the side: Even with all seats up, the Hexa can accommodate a couple of soft travel bags. 128 liters of luggage in a situation where the XUV500 gives you nothing (reference image ): With the 3rd row folded, luggage space increases drastically (not a flat floor though). Remember, this seat has a 50:50 split for added flexibility. In the case of the 7-seater, with the second row tumbled, there is even more room. Max capacity is 671 liters: The Hexa gets a Harman-developed ConnectNext infotainment system with a 5-inch touchscreen. It features voice recognition, the usual music inputs (USB, AUX, Bluetooth), SD card (for media), navigation, on-screen SMS display amp readout, reversing camera display amp video playback (from USB SD card). Piano-black panel with a chrome outline looks lovely: A 320W amplifier (located in the boot) channels music to 10 JBL speakers a central dashboard speaker, two tweeters on the A-pillars (shown here), a speaker on each door, a tweeter on each of the rear doors and a subwoofer in the tail gate. Tata claims that the ICE has undergone more than 1,000 hours of engineering, which considered the interior volume, sound reflection and absorption. Audio quality is absolutely fantastic. Whatever Tata did in the entry-level segment with the Tiago, its done the same thing among 7-seaters now Since the ICE package has been given so much importance, we wish it had Android Auto amp Apple CarPlay support - Hexa owners would love it: While the touchscreen is responsive and good to use, it is too small for the center fascia of such a big car Identical to the Zest (with more features, of course). On the other hand, the buttons are adequately sized. Those who despise touchscreens (link to poll ) will be pleased with the fact that physical buttons amp knobs are provided for frequently-used functions. On the top left, notice the display off button that you can use while driving at night. Also cool are the home amp back physical buttons that help with quick navigation: Mood lighting with 8 colour options You can set their brightness level and how you want them to kick in (permanently on off or auto). Manual transmission options shown here: The system also provides information on the various driving modes. You cant select them from here (only information). Language used leaves a lot to be desired (e. g. 4th image, they meant drift or drive): The ConnectNext App suite includes NaviMaps a 3D navigation app with offline maps via smartphone screen mirroring. From MapMyIndia: The smartphone is to be connected via USB and must have the navigation app installed. This sucks honestly - an integrated standalone solution shouldve been provided. This approach is okay in economy hatchbacks, but not in a premium crossover: Touchscreen doubles up as a reversing camera display. Together with the parking sensors, this proves to be useful while reversing the Hexa, considering its huge size. Yep, those are very friendly adaptive guidelines which move with steering input: The Tata Smart Manual App is a part of the ConnectNext suite and provides a digital user manual of the car on your smartphones display: Through the Service Connect App of the ConnectNext suite, you can access the service records, make service bookings, check maintenance costs and lodge complaints (among other things). Bad language again (quotservice histroyquot). Doesnt a multi-billion dollar company like Tata have proof-readers The Tata Smart Remote App can be used for playing media amp some settings (including mood lighting). No physical remote control needed. The ConnectNext App suite also includes a Juke-Car App - a first-in-segment app that uses a mobile hotspot to build a common playlist from the phones of occupants: Driving the 2.2L Diesel MT 2.2L Varicor diesel with 154 BHP amp 400 Nm of torque. Longitudinally-mounted engine is a tight fit under the short Hexa bonnet. Theres almost no space to access anything behind the engine cover. The firewall is actually cut out to accommodate some parts: The Hexa gets the same 2.2L Varicor 400 diesel engine that does duty in the Safari Storme. This is a 16-valve motor with a variable geometry turbocharger. It develops 154 BHP ( 4,000 rpm) and as the name suggests, 400 Nm of torque ( 1,700 - 2,700 rpm. slightly different from the Storme Varicor). Compared to the earlier 2.2L used in the ol Safari amp Aria, the cylinder block, cylinder head, injectors, pistons, main bearings and turbocharger have been reworked upgraded. The timing belt system has an enhanced service life of 150,000 km. While the BHP and torque figures are impressive for a car in this segment, the sheer 2,280 kilo kerb weight means that power amp torque-to-weight ratios are below chief competitors like the Innova Crysta and Mahindra XUV500. In fact, the Hexa8217s power-to-weight ratio is even lesser than the Aria8217s Tata seriously needs to go on a diet. The Hexa comes with a 6-speed MT or AT. Only the manual version gets an optional AWD (Borg Warner torque-on-demand transfer case) for rough roads. On what is a premium car, Tata Motors has made a shocking omission. The Hexa does not get a starter button Instead, there is a flippy key. Turn the key and the car starts with a shake typical of body-on-chassis UVs. There is also clatter from the diesel engine, but the noise is adequately controlled inside the cabin. Little vibration is felt on the steering, pedals and gear lever - the latter also moves around when the vehicle is idling. Release the long-travel yet light clutch and the Hexa moves forward easily. There is some turbo lag, but it isnt excessive amp wont bog you down. The lag is liveable. For instance, under 1,700 rpm, the engine cannot be termed as dead and there is enough grunt available to haul the UV ahead. Cross 1,700 rpm, the turbo is alive and progress is quicker. Thereon, power is delivered in a linear fashion ( slight surge, but there is none of that sudden turbo whoosh ). For most of the time, the Hexas engine is very manageable in the city and frequent gear changes arent necessary. You can potter around town in 3rd gear at 40 kmh without the engine feeling lugged. However, if you need to close a gap quickly, the engine is found wanting best to downshift in such situations. The Varicor 400 isnt an urgent performer. On the open road, the Hexa can be a competent long distance cruiser. This Tata revvs quite freely for a diesel UV and she can cruise at 100 kmh 1,900 rpm amp 120 kmh 2,300 rpm (both in 6th gear) all day. While cruising like this, the turbo is singing and you don8217t need to downshift to pass slower traffic (you will need to for quick overtaking though). For those interested, the engine revvs to 4,800 rpm. That said, beyond 4,100 rpm, progress is slow amp the engine isnt happy. Its best to upshift below that level. The Hexas overall performance amp overtaking capability can be termed as adequate. It is certainly no highway scorcher due to the penalty of its fat kerb weight. The XUV500, as an example, will leave it in the dust. Still, we dont see any owners complaining in this area as the power on tap is sufficient. The 2.2L engine comes with four Super Drive modes - Auto, Comfort, Dynamic and Rough Road - selectable via a rotary knob located on the center fascia. The engine maps change to alter the performance of the vehicle. Auto 8211 This is a part-time AWD mode in which the car adapts itself according to the road surface. It drives primarily in RWD, sending torque to the front only when required. This mode focuses on stability and traction more than outright on-road performance. It can be used on the road as well as off it. For most drivers, Auto works best - in the city as well as the highway. There is enough power available for regular driving amp overtaking slower moving traffic. The additional grip from the AWD will certainly help on slippery surfaces too. Comfort 8211 This is a pure RWD mode, which Tata claims is focused on a comfortable drive. The engine feels the least powerful and the throttle is at its dullest. This mode is likely to see the Hexa return its best fuel economy figures. If you are a sedate driver, comfort is for you. It works well when you want to amble along on an expressway at regular speeds, and is quite useable in slow moving city traffic as well. However, for those who want to get a move on, comfort is not suitable. For quick overtaking on the highway, particularly on single carriageways, it is best to shift to Auto or Dynamic. Dynamic 8211 This is also a RWD mode, with the engine map in its most aggressive state. Throttle response is at its sharpest and the Hexa feels noticeably more sprightly compared to the other modes. Enthusiastic drivers will enjoy Dynamic as it offers superior acceleration. Driving on undivided highways This is the mode to use. Tata says that, in Dynamic mode, the Hexa8217s ESP kicks in later. I even noticed the brakes reacting more sharply (Tata engineer confirmed it is so). On the flipside, fuel economy will take a bit of a hit amp and it wont be as smooth as Comfort mode due to the latters dulled throttle responses. Rough Road 8211 This is your offroad bad road mode. Performance on slippery and loose surfaces is enhanced, while braking is also tuned for such conditions. ESP will permit some slippage from the tyres. After switching from Auto to Rough Road mode, we saw that offroad acceleration improved, and the stopping distances reduced significantly. Shorter drivers will find the gear lever to be located a little too far away for their liking. The 6-speed gearbox has a rubbery feel, along with long throws. This definitely isnt a slick gearbox Whats more, the gearshift requires some effort to operate. Engaging reverse is a problem - one has to pull the shifter to the right (beyond the 6th gear) and it does require considerable strength to do so. Those upgrading from contemporary sedans will be disappointed. On the other hand, if youve driven other big UVs (e. g. Scorpio or XUV500), you wont have much of an issue with the shifter. Just to clarify - the gearshift quality isnt a deal breaker, but its just not an experience one will enjoy either. The clutch is light, albeit the pedal has a long travel range and it is low on feel. Sound insulation within the cabin is very impressive. Engine and wind noises are kept well under control (which in fact accentuates engine sound). The diesel is always audible inside the cabin, yet the sound level is in control under normal driving conditions. Its only above 3,000 rpm that it starts getting loud, but even then, the engine note is likeable. A bit of road noise from the 23555 R19 MRF SL tyres creeps in as the speedometer rises past 100 kmh. While cruising though, NVH is so good that you can speak at a regular volume with your fellow occupants. Vibrations can be felt through the steering wheel, gear lever and floor pedals, although they arent excessive. Like most body-on-frame UVs, you can feel the gear lever shake as you press release the accelerator. Air intake is via the front right fender. The Hexa is rated for 450 mm of water wading. Firewall gets silver insulating sheet: Bonnet is heavy, thus gas struts to hold it are welcome. Even the recently launched Fortuner doesnt get these Gap to access the bonnet release lever is tight. Those with thick fingers - beware The lever isnt easy to locate either. Security personnel at hotels will keep fumbling: 6-speed MT from the updated Storme. Surprisingly, the gear knob is styled like the old Storme8217s (not the Storme Varicor ). Shiny black finish with a chrome outline looks nice. Leather boot below: Driving the 2.2L Diesel AT The automatic gearbox is sourced from Punch Powerglide, France. It is used in a number of American cars (was in the earlier Cadillac ATS amp CTS too). Apart from the quintessential sport and tiptronic modes, the AT has a unique driving mode which is amusingly called race car mode . More on that later on. The gearbox doesnt come with fancy dual-clutch technology or even paddle shifters. Its a simple torque converter unit that gets the job done. and done well. The AT is smooth-shifting and very likeable. We can tell you this - the automatic is the transmission of choice in the Hexa. Sole disappointment the automatic doesnt get the AWD system. We hope that Tata is keeping the AT AWD combination for later. Like other manufacturers, they might have wanted to avoid sticker shock at the time of launch ( the AWD will add at least a lakh to the price ). For now, if you want to tour the unexplored parts of India (example ), the AT isnt for you. On start-up, some vibrations are transmitted through the pedals and steering wheel (no, they arent excessive). However, unlike the manual, there are no vibrations on the gear shifter. Slot the shifter into the 8220D8221 position and the Hexa moves off smoothly. The gearbox has a creep function which allows the car to crawl at 7 kmh without accelerator input. This is a helpful feature in bumper-to-bumper traffic as the driver can use only the brake pedal. The torque converter does a good job of masking any lag and the Hexa AT pulls away without hesitation. Throttle response is satisfactory and when driven with a light foot, the transmission shifts up at 1,800 rpm. The shifts are smooth and no jerk is felt inside the cabin. It is only that change of pitch in the engine note which lets occupants know about gear shifts. Add to this, the 2.2Ls power delivery is linear. This, along with low noise levels and smooth shifts, makes riding in the Hexa a pleasant experience. Downshift times Not the quickest to respond, but not the slowest either. Its par for the course amp no one will be complaining. On the highway, the Hexa AT is an effortless mile muncher. It can amble along on open roads at 100 kmh with the engine ticking over 1,900 rpm and 120 kmh 2,300 rpm. Shifts are performed in a smooth, relaxed manner (no jerks). quotDquot mode is very useable on expressways and divided highways. The torque on tap ensures that you keep moving at a decent pace passing slower moving vehicles is easy for an AT. However, when it comes to undivided highways or situations where quicker shifts are required, quotDquot mode can feel slow. Its best to shift to quotSportquot mode. Sport mode is engaged by shifting the gear lever to the left ( we would have preferred the RHS as is usually the case ). In this mode, the transmission map is changed. The gearshifts become noticeably more aggressive. Play with the accelerator and youll experience its eagerness to downshift. Keep the pedal floored and the revv needle climbs to 4,250 rpm before shifting up. Whats more, under braking, the revvs are held at 2,000 rpm (instead of falling below, like in D mode), thus giving you more engine braking. Get this - if you brake hard, it will blip the throttle Because the revvs are kept at a higher level, power is instantly accessible. This is definitely the mode to use when you need more muscle. No, it doesnt turn the Hexa into a Porsche Cayenne, yet the difference is perceptible. Race car mode works only in sports mode. There is no button to activate it - simply use the accelerator pedal very aggressively. The transmissions ECU detects this and switches the logic to a state even more dynamic. In race car mode, the engine will hit the redline in every gear It even downshifts harder. We saw the gearbox downshifting at 3,400 rpm, which translated to a resultant 4,000 rpm in the lower gear When have you seen a diesel AT doing that. Race car mode will stay engaged until your right foot is heavy. Ease off the accelerator pedal and it gets deactivated after a few seconds, with the Hexa returning to regular sport mode. This was by far the most fun we had in the Hexa. The gearbox also features a tiptronic mode, which allows you to manually shift gears. To engage tiptronic, you have to shift the gear lever to the same position as sport mode. Then, move it up for an upshift amp down for a downshift (just the orientation we prefer). Even in this manual mode, the gearshift quality is very smooth. Its not lightning-quick though and there can be some delay in executing your command. Por exemplo. if you keep your foot on the accelerator amp command an upshift, itll take a moment or two. Keep the pedal floored and it will have the engine revv to 4,250 rpm before upshifting. This mode can be useful when you desire 2nd gear starts (on slippery surfaces), engine braking or want to downshift before an overtaking manouveur. Frankly though, wed just prefer to engage sport or race car modes and let the electronics do all the work. Speaking of which, race car mode doesnt activate while youre in manual mode. Solid gear lever is identical to those found in older Land Rovers. Check out the HEXA branding in the background (in place of the AWDs drive mode selector): Ride amp Handling Ride quality is one of the Hexas strongest points. Rather, let me rephrase that the Hexas ride quality is AWESOME. Forget the Innova Crysta, theres no comparison with it. The Hexa easily meets or beats our ride comfort benchmark, the Renault Duster. The Hexa uses a double wishbone suspension at the front and a 5-link rigid axle with coil springs at the rear. Tata says they have deployed multivalve dampers. Even with those massive 19quot wheels, the suspension provides a comfortable ride. We can only imagine how it would behave with 16 - 17quot rims amp taller sidewalls. Tata has engineered this suspension in the UK and theres no doubt that Jaguar-Land Rover expertise is at work here. Over bad patches of road, bumps are ironed out very well. Even at higher speeds - on undulations and bad roads alike - it remains impressive. Passengers wont get thrown around as they do in some competitors. There were broken roads that Volvo buses were slowing down for, but we didnt feel the need to This car can seriously flatten whatever kind of road you drive on. Rough roads are dispatched with arrogance and the ride remains composed at all times. Vid6639 gives the ride quality a full 1010 rating. Equally impressive is the fact that the hardware does its work silently - no loud thuds are heard in the cabin. The 200 mm of ground clearance ensures that you remain worry-free on bad tarmac. The Hexas straight line stability at high speeds is solid and the vehicle feels planted at all times. Expressway joints amp rough patches dont seem to faze it. However, like most body-on-frame UVs, the Hexa exhibits body roll while cornering. Its not unnerving, but you should always keep its height amp heavy weight in mind. The 235 mm tyres provide a healthy amount of grip, allowing you to carry good speed through sweeping curves. Its no corner carver, yet is well behaved for a 7-seater UV. While the ride and handling are satisfactory, the steering fails to impress. At 380 mm, the steering wheel is decently sized. However, the hydraulic unit feels heavy at parking slow speeds ( not as heavy as the Innova Crystas ). This means that operating it within the city requires effort. After experiencing the superlight EPS systems of modern vehicles, this old-school steering feels rather cumbersome to use. Its just bad tuning from Tata and we hope they solve this soon ( should be a simple fix to increase the assistance level ). The steering is much better to use at highway speeds, where it offers sufficient weight. However, the steering can feel vague. Its not your typically connected amp direct unit. Owners of the higher-end MT variants will be pleased with the safety kit. ESP (with rollover mitigation) can be a life-saving tool in an emergency manouveur. Theres also hill hold which prevents rollback while you move your foot from the brake to the accelerator pedal ( it holds the car for 3 seconds ). On the flip side, we fail to understand why the Hexa Automatic doesnt get the electronic stability program amp traction control. This is horrible product planning by Tata Motors Automatic owners will anyway pay a stiff premium over the MT and its illogical to not give them such crucial safety features. The Hexa has a huge 5.75 meter turning radius, which is wider than that of the Innova and XUV500. With such a wide turning circle, 3-point turns will be a common affair in the city. This, coupled with the heavy steering and sheer length of the vehicle, means the Hexa is not an ideal vehicle to drive in crowded narrow localities. The problem gets worse in the manual variant, whose gearbox requires some effort to operate. The Hexa is equipped with 298 mm discs at the front and 206 mm discs at the rear. While they provide adequate power to stop the car from high speeds, we must remember that the Hexa weighs 2.3 tons and bringing it to a standstill does take some time. Additionally, pedal feel was poor in both our test cars ( including the MT with hydraulic brake assist ), and it travels about an inch before the brakes actually bite. 4-channel ABS amp EBD are a part of standard equipment and the vehicle has no trouble stopping in a straight line. The system also has the Cornering Stability Control feature, which stabilizes the vehicle during partial braking in curves by reducing pressure at the (required) inner wheel. This helps to reduce the odds of oversteer. Last edited by GTO. 21st November 2016 at 21:54. The following 59 BHPians Thank Aditya for this useful post: 21st November 2016, 20:00 Thanked: 18,528 Times 4x4 amp Offroading The Hexa MT (top variant only) is available with an electronically-controlled AWD system from Borg Warner. Just to be clear this isnt a hardcore mud plugger amp it wont even match a Fortuner Pajero in the mountains. Instead, think of the Hexa as a 7-seater that can do low-medium level offroading when you need it to amp take you touring through the broken inexistent roads of India. This is a need-based AWD system, not a purpose-built offroader. Its massive kerb weight, size and long wheelbase are penalties. Additionally, theres no proper low ratio transfer case, while the approach amp departure angles are average. Still, theres no doubt that Tata has learned from Land Rover on how to cleverly use electronics to make her perform better off the road than its hardware would suggest. Lets take a look at key features: 200 mm of ground clearance means itll clear almost anything that you throw at it. Torque-on-demand AWD that checks the road conditions by using various sensors amp distributes torque to front lt-gt rear wheels. Between 5 - 35 torque will be sent to the front wheels (itll always be rear biased). Limited slip differentials on both axles amp anti-roll bars at the front and rear. In cross-axle situations, when two diagonally opposite wheels are in the air, the torque-on-demand feature sends power to the wheels that have maximum traction. The Hexa has approach amp departure angles of 21 25 degrees (respectively). It has a gradeability rating of 31.5 degrees side incline gradeability 23 degrees. Water wading rating of 450 mm to cross streams, ponds and (more likely) flooded roads The hill descent control allows the car to be driven down a slope at a slow amp steady pace, without the driver using the brake pedal. The descending speed can be controlled via the cruise control buttons. The system applies the brake to each wheel individually, and brakes the wheels with the most traction more. It doesnt apply the same brake pressure on all of the wheels together something that isnt possible with the brake pedal. If you do press the brake pedal, itll override the hill descent control. The ESP system helps in preventing the vehicle from fishtailing, thereby keeping it stable on descents. The ESP will permit necessary slippage from the tyres in rough road mode. If you are starting off on loose gravel on a medium incline, the torque on demand and traction control will work collaboratively to keep the wheels from slipping. On slippery surfaces like ice, the traction control system applies the brake to the wheels that are slipping without locking them, and redistributes the torque to the wheels that have grip to pull you ahead. We were taken on a small offroad demonstration track. After accelerating hard for a 100 yards and slamming on the brakes, it became clear that the Hexa gathers speed stops much quicker in rough road mode. In Auto, the car had stopped close to the cone marking the 30 yard limit, whereas in rough road mode, it stopped a long way before that The difference is significant indeed. Must say, the MRF Wanderer SL tyres werent too bad either for the kind of stuff Hexa owners will put them through. The awesome ride quality of the Hexa is a bonus when roughing it out. Even while offroading, you will be more comfortable than in other stiff-riding SUVs. Further, the Hexa doesnt nosedive much under braking, nor does it lurch around excessively as it tackles dips in the road. 8226 The name Aria wasnt once mentioned at the press drive. Were serious, not even once. Thats how badly Tata wants to distance the Hexa from its predecessor. 8226 GTO finds the ergonomics to be terribly messed up for taller drivers - link to post . 8226 A flagship product defines the brand amp we can tell you that Tata has gone all out with the Hexa. We had a similar feeling after driving the XUV500 in 2011. These two Indian companies are putting their absolute best foot forward with such all-rounded cars. 8226 The internal codename for the Hexa project was Eagle. 8226 As competent as the Hexa is, for its time, even the Aria was awesome. But Tata murdered it with the pricing. Lets hope things are kept real with the Hexa. We think it will be - Tata cannot afford another failure (it has only one product that sells - the Tiago). 8226 With the surprise (and very welcome) note ban, its good that Tata didnt launch the Hexa in November. For once, their slow pace has actually worked for them (reasons here ). Things would have settled down by the time that the Hexa arrives in January 2017. 8226 8203As is the case with most Tata, Mahindra amp now even Toyota cars (related thread ), if you can wait a bit, its better to. All the initial niggles reported by early Hexa owners will be sorted out by 2017 or 2018. Yes, the mechanically-similar Aria has been around for a while, but the Hexa gets a load of new mechanical amp electronic bits. 8226 5 colour options - Arizona Blue, Tungsten Silver, Pearl White, Platinum Silver and Sky Grey. 8226 Apple fan Dream on. Smartphone Apps will be available only for Android. At least initially. 8226 Tata claims to have put the Hexa through 8 lakh km of road testing (cumulative). The Hexa was tested across three continents - Asia, Australia and Europe, in temperatures ranging from - 20 C to 50 C. 8226 The 19-inch wheel size is the largest weve seen on an Indian car. Such large rims are usually offered only on high-end luxury cars. We reiterate, its a bad idea. 8226 Available in 3 trim levels - XE, XM and XT. Lowest XE variant gets the 2.2L diesel with 148 BHP (4,000 rpm) amp 320 Nm ( 1,700 - 2,700 rpm), a 5-speed MT and 16quot wheels. This is the Arias engine tune (with a wider peak torque range). The XE - due to its taller tyre sidewalls - will have unbelievably cushy ride quality. 8226 Bookings started on November 1, 2016. Launch is scheduled for January 2017. 8226 The doors auto-lock at 15 kmh. 8226 Standard warranty of 3 years 100,000 km. Same as what Toyota offers. 8226 No details on extended warranty packages yet, but theyll surely come. On a Tata with so many electronics, we strongly recommend extended coverage to you. 8226 The Hexa makes the Safari Storme look ancient (which it is). Simply no reason to buy a Safari Storme over the Hexa. 8226 Has engine drag-torque control which prevents the wheel from locking on slippery surfaces if you downshift or suddenly release the accelerator. 8226 Power windows can be operated for 3 minutes after the ignition has been switched off. Very useful in rolling up any windows that might have been left open. 8226 The Hexa offers Electronic Brake Prefill on the ESP-equipped variants. The function is triggered after a sudden release of the accelerator pedal ( may be due to an unexpected emergency situation ). The system actively pre-fills the braking system to reduce the brakes response time. This might result in a shorter stopping distance. 8226 The Hexa is as much a new generation as the Innova Crysta is. Remember our comment on the Innova being based on the same 10 year old platform. Even here, (mostly) the body panels amp interiors are all new, with vast improvements all-around: Toyota insists that its an all-new chassis underneath. However, I dont think so rather, this might be a heavily reworked version of the old chassis. Leaving aside the fact that the wheelbase is the same, look at the vehicle from the side. The silhouette, positioning of the pillars, boot space (even with seats folded) etc. are all the same. This is definitely NOT an all-new platform. 8226 Crank the speaker volume up amp watch this super cool video with Farhanbhai the Rock On team: The Smaller yet Significant Things LED daytime running lights are bright and grab the attention of other road users. Here, the Hexa is seen in the Arizona Blue body colour: The Hexa comes with a diesel engine only. Still, just in case the pump attendant needs to be reminded, there is a warning on the fuel cap: No cladding inside the front wheel well. NVH is still good, although you might hear pebbles amp stones hitting the well on rough roads: Fuel tank capacity 60 liters. For such a large and heavy vehicle, we would have liked at least 70 liters (like the XUV500): Small solar sensor for the climate control system is located on the right side of the dashboard. Much better than some ugly bigger ones weve seen: Intake hole for the climate control sits high on the dash. Very conspicuous most cars have a less-obvious placement: Open cubby hole on the left side. The lid of the glovebox serves as a lip to prevent stuff from sliding off: Automatic dimming for the IRVM is shockingly missing in such a well-kitted car Standard manual adjuster is provided: As mentioned before, the Hexa gets a flippy key (same as a 5 lakh rupee Tiago ). Smartkey should have been standard at this price. Center button is used for activating the headlamps (illuminate the surroundings at night): Customisation options will be available for the Hexa. These include chrome inserts ( ugggghhhhh ) on the sides of the headlamp clusters, top of the grille, ORVMs8230 Aditya amp Viddy, salute for completing the full review of the car in just the 1.5 days that you had with it . BHPians: Once we get the Hexa in Bombay, well of course add some more observations amp pictures (i. e. the little things). As I was reading the review, I felt like going over to the boys Tata and giving them a pat on the back. Theyve taken a l-o-n-g time, but damn, the product is spot on What a true all-rounder the Hexa is. The Mahindra XUV500 always was (and is) on top of my recommendation list for buyers in this segment. The Hexa now joins that club, subject to it being trouble-free ( ask my brother who bought a new Bolt amp has already visited the workshop twice for power delivery issues in lt5,000 km ). Last edited by GTO. 21st November 2016 at 22:31. The following 60 BHPians Thank GTO for this useful post: Bookmark amp Share Tweet this Thread

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